Tipy a rady

Bolest svalů po cvičení

Žijete aktivním životem? Takovým, který je spojený s pravidelnou dávkou sportovní aktivity? Pokud ano, jistě se u vás pravidelně objevuje i bolest svalů po cvičení. V první řadě je dobré si uvědomit, že je to zcela normální. Dále je dobré dát na několik rad, jak bolest částečně eliminovat.

Roli hraje typ vašeho tréninku

Aktivity se dělí do dvou hlavních skupin. První skupinou je trénink vytrvalostní a druhou skupinou takzvaný silový. Jejich rozdělení je jasné. Do silového tréninku patří třeba hodina v posilovně, věnovaná určitým partiím. Do druhé jízda na kole v trvání i několika hodin. Vzhledem k typu aktivity a její délce je pochopitelné, že bude nutné počítat i s jinou dobou regenerace pro tělo.

Nekončete zprudka

Během tréninku je dobré své tělo nešetřit. Jedině tak přinese očekávané výsledky. Jakmile budete mít odcvičeno, nemiřte do šatny. Je vhodné ještě 10 – 15 minut věnovat třeba lehkému vyklusávání, procházce, nebo odpočinkové jízdě. Díky tomu se vaše svaly ještě lehce protáhnou. To povede k faktu, že bolest svalů po cvičení nebude tak výrazná, jako když svou aktivitu z ničeho nic utnete.

Dodejte tělu vše, co potřebuje

Aktivní životní styl je spojený nejenom s pohybem, ale i s nutnou výživou. Základem je nejenom dostatečná hydratace. Vaše tělo potřebuje i vitamíny a minerály, stejně jako sacharidy. Toto všechno pomůže vašim svalům k lepší regeneraci. Ideální jsou dnes různé nápoje a koktejly, které pořídíte v každé posilovně. Díky nim svaly lépe zregenerují. Bolest svalů po cvičení tak bude menší intenzity a rychleji odezní.

Nepřehánějte to

Nic se nemá přehánět. Pokud nemáte takovou kondici ani sílu, je třeba cvičit s rozmyslem. Tím, že své tělo zatížíte více, než snese, se dopouštíte dvou negativ. Prvním je to, že riskujete zranění. Druhým to, že vás svaly budou bolet nejenom až nesnesitelně – riziko svalové horečky, ale budou vás bolet i několik dní.

Napište komentář